Kata orang tua-tua, darah manis bagi mereka yang sedang dalam tempoh pertunangan. Sebabnya pelbagai cabaran dan rintangan yang akan dilalui bakal pengantin.

Ikuti kisah perkongsian Nur Hakimah Rais di laman facebooknya dugaan selama 2 tahun bertunang.

Dear ex fiancee..

Cukup harini 2 tahun bertunang..

Imah tak pernah reveal sapa tunang Imah.

Sepanjang bertunang..

Kawan-kawan terdekat je akan tahu..

Sebab..

Ajaran islam dah cantik.

Islam jaga maruah kita.

Kalau bertunang orang tak tahu.

Tak kenal tunang kita,

Tak jadi nanti takde lar malu.

Kami bertunang memang tamau orang tahu pun.

Dari sedara pun memang nak sorok.

Jiran-jiran pun takda jemput langsung.

Cakap kat jiran ada buat makan family je.

Kami bertunang dah lama,

Dari 2015, 2017 baru kahwin,

Punyalah lama ,orang pun terkejut.

Hang tunang apa bertahun.

Dah dia datang rumah..

Beberapa hari @ seminggu agaknya..

Terus tunang..

Sebab takut Imah masuk belajar,

Orang pulak sailang dia.

Sebabkan express punya pasal,

Ko tengok tudung pun senget,

pakai spek smpai kena marah ngan kawan ,

Selendang tu rembat generasi berapa tah punya,

Tirai kat belakang tu pukul 1 pagi imah duk buat,

Sebab mak saudara punya pasal cakap tak seri takde tirai,

Gigihlah hai imah siapkan.

Hari bertunang tu dah gaduh ngan en tunang.

Sebab Imah dengan dia janji nak buat satu dulang je masing-masing,

Pastu tengok dia bawak empat dulang,

Berasap dah masa tu,

Tapi sabar,

Habis je majlis,

Imah perg kat dia cakap “weh ! Kan janji 1 dulang”

Dia muka gelabah cakap,

“Emak siapkan dah masa saya balik rumah, saya tak tau pun mak da buat”

Hahaha hari pertama tunang dah gaduh,

Dekat 2 tahun bertunang ni ko rase cam mana?😂😂😂

Segala puting beliung taufan ada,

Semua dah rasa dah,

Lagi2 imah kat kl dia kemaman,

Lagilah haru,

Sebb tu orang cakap jangan bertunang lama,

Bila bertunang ni, bluetick pun gaduh besar weh,

Imah tak tipu.😑

Kalau ada yang rasa nak bertunang lama tu,

Takyahlah,

Bertunang tak sama ngan bercinta,

Dugaan dia macam-macam,

Tang tulah orang nak minta kita juga dari tunang kita,

Time tu juga macam-macam tekanan ada,

Dugaan dia kuat, sangat kuat,

tak yahlah bertunang lama-lama.

Dah habis dah bebel,

Tq for being my husband😘😘😘

I love u!

P/S: kalau korang pernah ingat Imah citer,

masa nak ambil gmbr ni .

Tunang imah tanya mak dia

“boleh ke ambil gambar dengan dia,mak dia tak marah ke”

hahahaha imah tepuk dahi sebb jarak jauh kot!

Mcmlah aku ni nak g cuit dia😂😂😂

Ambil gambr je pun

Tu yang jarak sebatu tu.

Jangan Lupa Komen: