Dalam perhubungan, it takes two to tango. Kalau sorang je yang beria takkan jadi. Sekarang ni  tengok makin ramai lelaki yang pandai betul complain bini macam-macam. Orang lain kahwin, orang lain pun merenyam nak kahwin juga. Lepastu buat bini macam patung ikut suka. Bila bini buat perangai, salahkan bini, jumpa perempuan lain nak tinggalkan bini.
Tahu tak kalian wahai suami,

Seorang isteri masih mampu tersenyum bila disakiti…

Seorang isteri masih mampu tersenyum bila dilukai…

Seorang isteri masih mampu tersenyum bila dikhianati….

Seorang isteri masih mampu tersenyum bila tak difahami…

Seorang isteri masih mampu tersenyum bila tak dihargai…

Akan tetapi, seorang isteri akan melangkah pergi bila rasa dah tak diperlukan lagi…

Mengalah tak bererti kalah, tetapi lebih baik memilih utk melangkah daripada terus menyerah…