ISTERI MANA YANG TAK SAYANGKAN SUAMI.

Walaupun berperang dengan perasaan sendiri yang dipermainkan emosi sesuka hati.

Tak termasuk lagi dikeji orang lain sebagai bodoh kerana berkali beri peluang dan ruang untuk suami sendiri ubah sikap.

Ya – masih memberi peluang. Tapi malang bila ruang dan peluang yang diberikan tak diguna sehabis baik oleh si suami.

Hari ini mungkin kerana si isteri letih dengan harapan yang disia siakan, penat nak pujuk hati sendiri bersangka baik dengan suami. Jalan terakhir, berpisah.

Buat apa si isteri masih lagi terhegeh hegeh memberi peluang bila mana si suami masih lagi tidak mahu berubah. Tak bersungguh nak berubah. Tak fikirkan hati si isteri. Tak usaha pertahankan rumah tangga sendiri. Buang masa kan ?

IKLAN

Mungkin kali pertama dan kedua isu curang, si isteri masih menangis kerana tak mahu hilang suami dan sayangkan rumah tangga yang sempurna tanpa perpisahan. Sedih untuk berpisah.

Tapi bila berlaku berkali kali. Perasaan terasa dipermainkan dan diperbodohkan tu muncul. Akhirnya, tiada lagi air mata si isteri. Yang ada cuma perasaan ” redha dengan perpisahan “.

Aku masih ingat lagi seorang kenalan yang menceritakan masalah suaminya curang walhal tak sampai sebulan berkahwin.

IKLAN

Tapi alhamdulillah , dah beberapa tahun peristiwa berlalu dan rumah tangga mereka selamat dari goyah bila si suami ada kesungguhan untuk berubah dan sedar silapnya.

Tu hasilnya bila usaha berubah jadi yang lebih baik. Bukannya teruskan dengan sikap yang tak baik. Kita ni manusia yang tak sempurna , bila sedar apa yang kita buat tu salah , usahalah untuk berubah.

Baik lelaki atau perempuan, kalau pemikiran tu masih lagi nak berfoya-foya jadi betina atau jantan , tak perlu lah terburu buru kahwin.

IKLAN

Psttt , perempuan kalau dah tak ada perasaan. Kau datang buat drama nanges peluk anak pun dia buat tak nampak je. Dah tak boleh pakai kau punya sedih tu.

Mungkin sebab perasaan menyampah dia dah lebih tebal dari perasaan sayang pada kau. Mungkin ! ?

Nukilan Nornafishah Zamry – Omma

Kredit : Rahsia Perkahwinan