Suami, sebenarnya bila isteri bekerja, lebih ringan beban anda. Lebih ringan bab kewangan anda. Jangan selfish untuk kepentingan diri sendiri. Berilah isteri anda peluang untuk berbakti kepada kedua orang tua mereka.

“Setiap yg dinamakan anak itu, pasti ingin utk berbakti kpd org tuanya…”

Pasti ingin membalas budi baik org tuanya dlm membesarkannya…pasti ingin menggembirakan hati org tuanya…namun, bila dah jadi isteri, adakah semua itu masih boleh dicapai…?

Saya ada 2 anak perempuan, 1 ank lelaki…klu saya berjaya mendidik dan membesarkan anak lelaki ini dgn baik, insyaAllah dia akn menjaga saya kelak bila dah tua, bila dah terbaring xmampu buat apa2…

Kenapa sya xckp ttg anak perempuan saya?

Anak perempuan saya akan dipinang org, akan jadi isteri org…dan bilamana dia bergelar isteri, dia perlu taat kpd perintah suaminya…mgkin suaminya tak bagi dia bekerja…mgkin suaminya tak bagi dia menziarahi saya…mgkin suaminya hanya bagi duit belanja cukup2 sahaja utk dirinya dan anak2…

Jadi, sya xbleh nk mengharapkan anak perempuan saya bila dia dah menjadi seorang isteri kelak…

Inilah hakikat ibubapa zaman sekrg ni…anak2 perempuan nak sgt tolong, nk sgt balik kampung, nk sgt bg duit kat mak bapak, tapi keterbatasan dlm menjadi isteri kpd seseorang tu yg kadangkalanya membuatkan dia xdpt buat smua ni…

Zaman skrg, ada suami yg jarang bwk isteri blk ke rumah org tua isteri…nk blk sendiri pun xbagi…hanya berhubung melalui telefon…duit dah xdpt dikirim, jumpa pun jarang2…

Dilema anak perempuan yg dh berkahwin…suami atau ibubapa…?

Jika hari ini kita seorang ayah dan suami, maka fikir2kanlah jika ada lelaki yg buat mcm tu kpd anak kita, apa yg kita rasa disaat kita memerlukan bantuan dr anak2 kita? Mesti sedih, mesti terkilan dan menyesal bagi anak kita kawin dgn lelaki itu…mcm tu la isteri kita rasa jika kita menghalangnya drpd berbakti kpd org tuanya…

Bagilah dia kerja utk dia bantu org tuanya…bagilah dia berniaga utk dia bantu org tuanya…bagilah dia masa utk blk berjumpa org tuanya…bagilah dia peluang utk jaga org tuanya…

Jadilah seorang suami yg ada ehsan yg tinggi, yg bertolak ansur dan budiman terhadap isteri…InsyaAllah, Allah akan membalas perbuatan kita tu dgn ganjaran yg setimpal…

S.Y.U.R.G.A 👈 🙏

Jangan Lupa Komen: