Bila masuk bab suap-menyuap ni, rasa kita kali terakhir makan suap-menyuap adalah sewaktu makan beradab. Selepas itu, tiada lagi adegan suap isteri ataupun suami ketika makan dengan alasan, malu.Malu orang nampak, malu anak-anak pandang.

Suami kena tahu satu perkara, bila isteri makan dari tangan suami, dia akan rasa bahagia. Masa itulah rasanya nikmat. Baca perkongsian penuh Ustaz Ebit Lew bagaimana rezeki masuk dengan amalkan suap-menyuap sesama pasangan.

Image result for suap isteri

Suap isteri Rezeki Akan Datang Melimpah Ruah”- Ustaz Ebit Lew

Ustaz Ebit Lew (FB) bertemu dengan seorang lelaki yang nampak menghadapi masalah rumahtangga. Kehidupan rumah tangganya sempit dan tidak tenteram. Pertengkaran antara dia dan isterinya selalu terjadi.

“Saya dah usaha macam2 dah bang, macam2 cara dah saya buat, Tak tahu nak buat macam mana dah” kata lelaki itu
“Amalkanlah Menyuap Anak Dan Isteri Makan, Dengan Izin Allah, Rezeki Akan Datang Melimpah Ruah”- Ustaz Ebit Lew You 

Kanak-Kanak Berusia 7 Tahun Dirantai Seperti Binatang Oleh Ibu Bapanya Akibat Terlalu Nakal
Jangan Letak Telefon Di Kepala Anak! Radiasi Boleh Menjejaskan Perkembangan Sel-Sel Otak Anak!..

“Tiap Kali Saya Nak Pergi Pasaraya, Biras Terus Ikut, Dia Akan Ambil Barang-Barang Dia Kemudian Letak Di Kaunter Untuk Saya Bayar”..

“Masa awak makan dengan isteri, awak ada suapkan makanan ke dalam mulut isteri awak tak?” ustaz tanya.
“Tak pernah bang, kalau saya buat, nanti saya dikatakan buang tebiat pulak” jawabnya.

“Awak pernah tak suapkan makanan dalam mulut anak-anak awak tak?” Tanya usyaz lagi.
“Pun tak pernah, kenapa ustaz tanya macam tu?” Jawap lelaki itu lagi”

Kalau awak nak tahu, Mak ayah kita dulu tak kaya pun, tapi kehidupan dirorang penuh dengan kasih dan sayang.

rezeki mereka pun cukup je.

Kehidupan mereka tenang dan berkat. Tahu tak sebab apa?

Sebab Allah janji kalau kita menghargai keluarga, rezeki bertambah.”

“Perasan tak sekarang?

Dah banyak orang kita tak makan sekali dengan keluarga.

Kalau ada pun, time makan tu masing-masing leka main handphone atau pun sibuk melayan tv. Allahu…”

“Awak percayalah la apa yang saya nak cakapkan ni,

bila isteri makan dari tangan suami, dia akan rasa bahagia.

Lagi2 kalau suami dia buat kerana cinta, kerana Allah, biar pun beberapa suap je,

nikmatnya tak terkata. Kena pula isteri buat2 tergigit jari sikit. Hehe!”

Awak percayalah la apa yang saya nak cakapkan ni, bila isteri makan dari tangan suami, dia akan rasa bahagia. Lagi-lagi kalau suami dia buat kerana cinta, kerana Allah, biar pun beberapa suap je, nikmatnya tak terkata. Kena pula isteri buat-buat tergigit jari sikit. Hehe!”

“Awak pun tahu kan? makan satu bekas yang sama itu sunnah. Kalau awak nak tahu, saya dan keluarga makan satu dulang bila dirumah, kami 3beranak. Kadang-kadang tu anak dan saya berebut nak suap mak dia.”

Mulai hari ni, Cuba abang amalkan apa yang saya sampaikan ni. Percayalah la bang, orang yang tidak mengasihi tidak akan dikasihi. Abang Kasihilah isteri dan anak-anak, nanti lihatlah bagaimana rezeki akan datang mencurah-curah”.