Apa yang selalu kita pamerkan pastilah yang menggembirakan buat kenang-kenangan. Namun pasti ada antara mata yang melihat terus menghukum. Walhal susah kita hanya kita laki bini je yang tahu.

 

Susah Kita Laki Bini, Tak Ada Siapapun Yang Tahu. Selalu Orang Nampak Senang Kita Je

Yang org nampak, kita p melancong, kita tukar kereta, kita makan sedap2, kita beli barang baru, kita tukar perabot, kita celebrate birthday anak dan sebagainya…

IKLAN

Walhal dia tak tahu apa yg kita lalui baru kita boleh buat semua tu…baru boleh rasa semua tu…

Sebab tu saya selalu kata, kalau nak p melancong, silakan…kalau nak tukar kereta, silakan…kalau nk mkn sedap2, makan di restaurant, silakan…kalau nk beli apapun, silakan…

Kita guna duit kita…

IKLAN

Kita bukan guna duit org yg mengata tu…kita tak pulak menyusahkan sapa2 dan semua yg kita nk buat tu, berdasarkan apa yg kita dah usaha, dah menyimpan dan dah kumpul sblum kita boleh beli, boleh buat, boleh mkn dan sebagainya…

Masa kita suami isteri susah, xde siapa pun yg nmpk…masa kita tgh bulan, makan telor, makan ikan masin, xde siapa pun yg tahu…siang keje, malam berniaga, laki bini cari duit, sehari buat 2 keje, ada diorang perasan…korek tabung, tukar syiling, ikat perut, catu perbelanjaan sementara nk gaji, smua kita hadap suami isteri…

IKLAN

Tapi bila kita “nampak” je senang, terus mcm-mcm kata2 yg kita dgr, yg smpai ke pengetahuan kita…itulah ragam manusia zaman skrg ni…

Abaikan, pedulikan, buat apa yg kita suami isteri nak buat asalkan kita tak menyusahkan org lain, tak berhutang dan ianya menggunakan duit kita sendiri, hasil usaha kita sendiri…

Dia tak layak mempertikaikan apa yg dia nampak kerana mata yang memandang tak sama dengan bahu yang memikul…?✌️