Sikap lelaki yang agak berahsia sering kali menjadi tanda tanya bagi sesetengah wanita. Namun perasaan ingin tahu kaum wanita mengenai pasangan pastinya menjadi lumrah buat pasangan yang hangat bercinta.

Saat bercinta hinggalah mendirikan rumah tangga, begitu banyak soalan yang sering diajukan oleh wanita kepada lelaki. Namun ada beberapa soalan yang paling lelaki malas untuk menjawab dan tidak suka apabila ditanya. Jom kita lihat!

1. Berapa banyak gaji you?

Jika anda masih dalam fasa bercinta, jangan berani tanya tentang isu ini. Pasti si dia akan fikirkan yang anda ingin mengawal hidupnya.

2. Mak you baik tak? Garang tak

Jangan ditanya tentang ibu kekasih anda sama ada baik atau tak. Sama seperti anda, pasti tidak mahu orang bercakap tentang ibu anda juga kan?

IKLAN

3. Apa rancangan masa depan you?

Soalan ini membuatkan si dia seperti orang bodoh. Pasti si dia sudah mempunyai perancangan dan rasanya tak perlu la si dia nak ceritakan semuanya kepada anda.

4. I nampak gemuk tak?

Lelaki paling tak suka wanita tanya soalan ini! Bila cakap kurus, bukan nak percaya pun.

5. Ex-girlfriend you cantik tak?

Lelaki paling tak suka apabila ditanya tentang bekas kekasihnya. Ingat wanita, jangan sesekali buka isu tentang bekas kekasih si dia.

IKLAN

6. Siapa lagi cantik, I ke ex-girlfriend you?

Soalan ini mesti ramai wanita yang selalu tanya dan ia boleh mengganggu hubungan kalian. Lelaki tak suka buat perbandingan antara bekas kekasihnya dan kekasihnya kini.

7. You tengah teringatkan ex you ke?

Jika si dia diam tak bermakna dia tengah teringatkan bekas kekasihnya. Mungkin ada perkara atau isu yang lelaki sedang fikirkan. Fikir positif ye wanita.

IKLAN

8. You pernah tengok video porn tak?

Soalan ni memang tak patut wanita tanya. Sama ada mereka pernah atau tak, apa yang pasti soalan tu sangat tak sesuai untuk ditanya.

9. You akan bagi I duit belanja tak kalau I kahwin dengan you?

Lelaki akan angkat kaki kalau wanita tanya soalan macam ni. Mana taknya, belum kahwin lagi tapi dah nak kawal semua benda.

10. Kalau I tak cantik, you sayang I lagi tak?

Ini soalan menjerat! Jika lelaki tu bijak, dia akan menjawab ya. Tapi jika lelaki tu jenis berterus-terang, dia akan mengaku yang dia sukakan anda kerana paras rupa.