Jodoh, ajal, pertemuan semuanya Allah telah susun yang terbaik untuk kita. Kita sebagai hambanya hanya perlu berdoa dan tidak putus asa dengan apa yang terjadi. Tidak dinafikan, kadang kala susah untuk kita menerima takdir. Tapi percayalah, itulah yang terbaik yang Allah telah susunkan untuk kita.

Kalau betul dia jodoh anda, Allah pasti akan gerakkan hati kedua-duanya untuk bersama kembali. Nama pun kalau dah ‘jodoh’ berpisah macam mana pun kalau Allah dah tentukan dialah orangnya, maka itulah orangnya. Ini 10 tanda dia akan menjadi jodohmu!

1. Berasa Selesa

Antara tanda dia jodoh kita boleh dirasa dari segi perasaan selesa yg kita alami. Contohnya, adakah kita selalu rasa tenang bila bertemu dengannya? Tak serabut kepala or rasa tertekan. Jika ye, mungkin kerana adanya keserasian!

2. Dia Memahami Kita

Jika dia adalah pasangan kita yang telah ditentukan di Luh Mahfuz, sudah tentu si dia itu sangat boleh membaca minda dan gerak hati kita. Bila korang murung je, dia orang pertama yang detect dan akan tenangkan kita.

3. Jujur dan Real

Jika anda perasan, selalunya orang yg jujur dgn kita akan selalu menjadi dirinya sendiri. Dia TAK PERLU JADI FAKE utk menyenangkan hati kita. Jika pasangan anda ada sifat asli ni, mungkin ia adalah tanda seseorang itu jodoh kita.

4. Sudah Bersedia untuk Menggalas Tanggungjawab

Satu tanda dia jodoh kita adalah tanpa berlengah, dia sudi untuk membawa kita bertemu dengan ibu, bapa dan adik beradiknya yang lain. Sebab dia dah nampak masa depan kita bersama dia.

IKLAN

5. Sanggup Berkorban

Adakah pasangan kita selalu menunjukkan sifat membantu atau sanggup berkorban untuk kita? Jika dia sanggup buat perkara yg menyentuh hati, sudah terbukti ada rasa sayang dan ikhlas dlm hatinya untuk kita – itulah tanda jodoh!

6. Selesa Meluahkan Masalah Tanpa Rasa Dihakimi

Percaya atau tak, ada sesetengah orang mampu utk membuatkan kita rasa teragak-agak utk berkongsi masalah dengannya. Namun, jika anda tak berasa sebegitu dgn pasangan anda, ia adalah petunjuk yg bagus.

7. Gaduh sekejap-kejap

Dah pasti, dlm setiap perhubungan, ada pasang surutnya. Gaduh tu pasti. Jika anda perasan yg si dia tu sifatnya susah marah dan cepat sejuk, maka dia sememangnya calon yg sesuai dan yg anda tunggu2 selama ni – ia jodoh dari Allah.

8. Dia Ambil Berat Akan Anda

IKLAN

Ya, ada setengah orang mungkin menyayangi kita, tapi dia betul ambil berat tentang kita ke? Jika seseorang itu mmg jodoh kita, dia akan selalu tanya khabar, ingin tahu keadaan semasa kita, dan sudi luangkan masa dgn kita.

9. Rasa Percaya yang Kuat

Lagi tanda dia jodoh kita adalah ada rasa percaya yg kuat antara kita dan dirinya. Jika anda selalu tertanya adakah dia curang di belakang kita, tu adalah tanda yg belum ada rasa percaya yg kuat, dan itu boleh jadi isyarat yg tak baik.

10. Hubungan Terjadi Tanpa Dipaksa

Jika anda perasan yang hubungan anda dan pasangan berlaku secara sendiri atau rasa sayang itu hadir tanpa dibuat-buat, maka mungkin ini adalah tanda seseorang itu jodoh kita!

 

IKLAN

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kredit : awantona