Siapa yang tak suka melihat gelagat Fila Amir bersama suami tersayang, Adama Camara di laman Youtube mereka? Mereka bukan sahaja ‘membawa’ penonton berjalan-jalan secara maya tetapi boleh juga tengok gelagat romantis mereka. 

Instagram: @filaamir

 

Sebelum ini terlalu banyak berita negatif yang kita dengar tentang jejaka Afrika yang pandai bermulut manis. Tetapi kita lupa, ramai juga di antara mereka yang memiliki hati yang baik, tidak berniat untuk menipu gadis Malaysia. Rezeki Fila bertemu jejaka sebaik Adama tidak boleh dipertikaikan. Video kehidupan harian mereka yang dikongsi di Youtube dapat dinilai sendiri malah ramai juga memberi komen positif terhadap mereka. 

 

Baca juga artikel Kahwin Campur Menghasilkan Genetik Baik & Anak Yang Cantik – Pesona Pengantin

 

Instagram: @filaamir
Instagram: @filaamir

Yang seronoknya, Fila dan suami bukan sahaja pulang ke kampung halaman untuk bersama keluarga namun ada misi yang jauh lebih bermakna yang mereka bawa ke sana. Kesemua pengalaman Fila di negara orang direkodkan dalam vlog yang disiarkan di Youtube dan ada juga yang dikongsikan di akaun Instagram.

Instagram: @filaamir
Instagram: @filaamir

 

IKLAN

“Haihhh malu nak cerita tapi nak cerita jugak. Di sini orang perempuan akan pergi solat Jumaat juga di masjid. Husband ajak ke masjid sekali sebab nak serahkan Al-Quran untuk budak-budak tahfiz tu.

 

Alang alang dah pergi takkan la tak solat. Fila pun ikut sekali solat dekat bahagian perempuan tapi sebab tak pernah solat Jumaat, Fila mcm ragu-ragu betul ke 2 rakaat? Ishk… ke lain bagi perempuan 😓

 

Nasib baik ada Google. Fila pun Google cara solat jumaat bagi perempuan.. Astaghfirullah dah belajar dah kat sekolah tapi sebab tak buat jadi ragu-ragu.. Rupanya sama ja. Penuh masjid tu bahagian perempuan, dgn budak-budak remaja, orang tua semua sekali Alhamdulillah..”

IKLAN

 

Instagram: @filaamir

 

Selain pemberian Al- Quran, Fila dan Adama juga banyak melibatkan diri memberi bantuan kepada penduduk Guinea dari segi prasarana dan pembinaan masjid. Sumbangan yang disalurkan itu datangnya dari rakyat Malaysia, Brunei dan Singapura.

 

“Alhamdulillah ni antara perigi yang dah siap. Diaorang happy sangat-sangat. Akhirnya ada sumber air yang lebih dekat dengan diorang. Rasa sebak sangat tengok reaksi diorang. Budak-budak pun teruja happy.. Dia berterima kasih banyak-banyak untuk orang Malaysia sebab sudi bantu diorang. MashaAllah.. diorang selalu berdoa untuk orang Malaysia dan minta sampaikan salam dan ucapan terima kasih diorang. Bangga sangat-sangat dengan orang Malaysia! ♥️🥰🥰🥰

IKLAN

Taklupa juga orang Singapore dan Brunei yang turut memberi sumbangan.

Terima kasih dan minta maaf kalau ada kurang ya, InshaAllah kami akan usaha untuk improve.”

 

Instagram: @filaamir
Instagram: @filaamir

Sebenarnya, perkongsian Fila dan Adama ketika berada di Guinea sangat memberi inspirasi. Malah setiap lokasi yang mereka singgah seolah-olah membawa viewers bersama-sama dalam journey mereka ke sana.

 

Instagram: @filaamir
Instagram: @filaamir

 

Semoga pasangan ini akan terus dikurniakan kebahagiaan dan dapat terus berbakti kepada keluarga dan masyarakat.