Mesti stress kan kalau tiba-tiba jerawat fresh datang kat muka tanpa dijemput. Ya, ia adalah musuh setiap orang. Lagi-lagi bila ada acara-acara atau hari penting seperti majlis perkahwinan, temuduga dan sebagainya.

Jadi macam mana nak hilangkan jerawat ‘bengkak’ ini dalam masa yang singkat? Tip kecantikan hari ni, bawang putih selain dari mengecutkan jerawat bengkak,ia juga boleh digunakan untuk mengubati sakit gusi bengkak atau sakit gigi.

Image result for bawang putih

Cara pertama

Kunyah bawang putih dengan gigi yang sakit itu supaya airnya meresap dalam gigi tersebut.Memang berkesan dalam beberapa minit saja,sakit dah berkurangan.

Cara kedua

Gosokkan bawang putih yang telah di mamarkan di tempat gigi yang sakit dan bengkak itu.Ulang sehingga rasa sakit tu berkurangan. Ini bagi yang tak tahan pedas bawang la.

Bawang putih bersifat antibakteria sebab tu ia mampu mempercepatkan sakit gigi sembuh.