Kepada bakal-bakal pengantin semua yang akan bergelar suami, isteri tidak lama lagi. Kami ingin kongsikan kepada anda mengenai cincin.

Ya, seperti semua tahu betapa pentingnya cincin ini dalam sesebuah perkahwinan kerana itu melambangkan penyatuan antara cinta anda dan si dia.

Kebiasaannya untuk kahwin, perempuan akan dapat 3 jenis cincin dari pihak lelaki. Apa dia? Tengok sedikit info ini!

1) Cincin merisik

 

Dipanggil cincin belah rotan. Tapi BUKAN diperbuat daripada rotan ye. Biasanya orang beli cincin emas kuning kosong. Harga dalam RM100 lebih dah dapat.

IKLAN

2. Cincin tunang

Ada orang tak bertunang, tapi terus nikah je. Terpulang. Kalau tak bertunang, anda dapat 2 cincin sahaja. Cincin bertunang ni biasanya lebih ‘up’ sikit dari cincin merisik. Biasanya orang akan beli cincin emas berbatu.

3. Cincin nikah

IKLAN

Cincin nikah mestilah kena paling ‘glamorous’ diantara cincin merisik & bertunang. Biasanya orang akan beli cincin emas berbatu satu & besar. Ia dipanggil Solitaire ring.

Jadi, itulah jenis-jenis cincin yang korang wajib tahu kalau nak berkahwin dengan gadis melayu. Tapi nak kata wajib pun tak jugak, ramai je gadis-gadis Melayu sekarang yang memahami dan tak suka membebankan pihak lelaki. Semoga ia memberi manfaat kepada anda!

IKLAN

 

 

 

 

 

Sumber : twtmalaywedding