Periuk yang dah terhangit tak perlu dibuang sebab anda boleh hilangkan sendiri kesan hangit tu. Boleh di cuci dan digunakan balik. Tapi macam mana?

Senang je caranya. Periuk anda boleh kelihatan macam baru. Ikut je langkah mudah ini.

Bahan-bahan :

1. Sos tomato

2. Berus periuk

Image may contain: drink

Cara-caranya :

1. Gunakan 3 or 4 sudu sos tomato. Biarkan lebih kurang 30 ke 40 minit (kalau nak kesan yang betul2 suci murni boleh biarkan lagi lama).

Image may contain: food

No photo description available.

No photo description available.

2. Lepas tu gosok dengan berus periuk. Tak payah berus teruk-teruk. Lihat hasilnya!

Walaupun tak 100% sesuci murni mcm yg sebelumnya tapi at least boleh la masak guna periuk tu semula….
Hehe…

Selamat mencuba.

 

 

 

 

 

 

 

 

Sumber : Kim Jane Ley

Jangan Lupa Komen: