Siapa tidak mahu jelita seperti Afieyleescha, nampak seperti usia 19 tahun sedangkan berusia 30 tahun. Petua yang diamalkannya ini menjadikan wajah dia nampak muda, berseri-seri dan aura segar jelas terpancar setiap kali bangun tidur.

Zaman serba moden ini, ramai yang mengambil jalan mudah untuk mendapatkan kulit yang putih, gebu dan sebagainya. Malahan lambakan produk-produk kosmetik di pasaran memudahkan sesiapa jua membuat pilihan tanpa memikirkan kesan sampingan di kemudian hari.

Oleh itu, apa kata ikut petua tradisional yang telah dikongsikannya ini.

Susu Kunyit Badam Madu by Afieyleescha

Hai kesayangan semua..okey Afiey dah janjikan ni laa minuman kegemaran Afiey kat umah tau.. bukan je cantik luar tapi dalaman pun cantikkan nak cerah berseri “pinkish” dari dalaman.. PETUA NENEK2 DULU NAIKKAN SERI WAJAH ..nahh korang cuba laa ni dan rajin2 tau konfemm bangun pagi nampak muka ? wowwww!! Afiey sertakan sekali khasiat yang ada dalam ni ya.. (Afiey suka minum sebelum tidur, lagi2 masa datang bulan ) Selamat mencuba dan SHARE!!! “BIAR UMUR MASUK 30 TAHUN JANJI TATAP 19 TAHUN BAA KAN” 

Bahan-bahan :

• Susu rendah lemak
• 1 inci kunyit ditumbuk kasar (Afiey suka kasar2 boleh kunyah2 kit)
• 2 sudu madu / kurma
• 3 biji badam ditumbuk kasar

IKLAN

IKLAN

Khasiat susu untuk kecantikan

1. Mengurangi Rasa Nyeri saat Haid (PMS)
2. Mengurangi risiko kenser payudara
3. Mempengaruhi kesuburan untuk mendapatkan anak
4. Mengurangi stress

12 khasiat kunyit bagi kesihatan

1. Mencegah Kanser
2. Merawat Arthritis
3. Mengawal Kencing Manis (Diabetes)
4. Mengurangkan Tahap Kolestrol Dalam Badan
5. Meningkatkan Kadar Imunisasi Badan
6. Menyembukan Luka
7. Mengawal Berat Badan
8. Mencegah Penyakit Alzheimer
9. Memperbaiki Sistem Penghadaman
10. Mencegah Penyakit Hati
11. Mencegah Sakit Jantung
12. Mengatasi Kemurungan
13. Mengempiskan perot

IKLAN

Khasiat madu untuk kecantikan dalaman

1. Memperlambat Penuaan
2. Mengatasi masalah kedutan
3. Menjaga kelembaban kulit
4. Mengatasi insomnia
5. Mencegah bakteria

Badam mencantikkan kulit

Selain dimakan, badam yang telah diekstrak minyaknya dapat membantu melegakan sakit dan lenguh otot, mampu memperbaiki kecerahan kulit, membuatkan wajah muda berseri dan mengurangkan lingkaran gelap jika digosokkan di kulit.

Khasiat badam untuk diet sihat

1. Merendahkan Risiko Darah Tinggi Dan Serangan Jantung
2. Menurunkan Berat Badan
3. Menguatkan Memori
4. Membantu Menghalang Osteoporosis
5. Menghalang Batu Karang
6. Melancarkan Peredaran Darah.
7. Mengelakkan Kecacatan Kepada Bayi

* Khasiat-khasiat adalah sumber google